Monday, July 27, 2009

Tahniah KBLM FC!


Pada hari Ahad (26 Julai 2009) yang lepas, pasukan bola sepak Kg. Baru Lanjut Manis menghadapi dua perlawanan serentak, satu untuk Piala YB Samad Ibrahim dan satu lagi untuk Piala Dato' Hassan Malek. Berlaku salah faham dan masalah komunikasi sehingga kedua-dua perlawanan ini terpaksa diharungi pada hari yang sama. Begitu pun, anak jati Mandailing tidak mudah patah semangat. Dua pasukan dipersiapkan untuk menghadapi kedua-dua perlawanan. Buat pertama kalinya, pasukan pelapis yang dibarisi hampir keseluruhannya anak-anak belasan tahun diturunkan untuk Piala Dato' Hassan Malek dan pasukan utama diturunkan untuk Piala YB Samad Ibrahim (piala ini merupakan tumpuan utama pasukan pada tahun ini).


Tahniah diucapkan pada pasukan utama kerana berjaya mengalahkan lawan iaitu pasukan Rakan Masjid, Seri Menanti dengan jumlah jaringan 4-0. Tahniah buat adik Ipin dan Edi, juga semua pemain kerana menjadi wira untuk KBLM. Tahniah juga kepada pasukan pelapis – walaupun tewas 0-7 kepada naib johan tahun lepas pasukan Ulu Muar (Galaticos FC) – percayalah anda telah menunjukkan prestasi dan semangat terbaik untuk perlawanan pertama. Pasti anda telah mendapat pendedahan terbaik. Insya Allah, jika ada ruang dan peluang, pasukan utama akan berusaha untuk membasuh imej yang tercalar itu.


(p/s – Terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan kepada KBLM Maju Enterprise yang diterajui oleh En. Samri bin Hussin kerana setia menjadi penaja kepada pasukan KBLM FC. Semoga rezeki anda dimurahkan Allah SWT. Diharapkan KBLM Maju Enterprise akan terus setia bersama-sama kami di waktu susah dan senang. Untuk pengurus, Sdr Azwan; lepas ni tengok-tengok la jadual betul-betul ye, he..he..he..)

No comments:

Post a Comment